jiné jazykové verze: www.pneuservisy.sk

Zájem řidičů o přezutí online neustále roste

Datum: 29. 11. 2016 |

Výměna pneumatik je v kvalitním servisu záležitostí několika desítek minut. Mnoho řidičů však kvůli tomu i letos čekalo často několik dní, které se často protáhly až na tři týdny.

Přitom podle analýzy e-shopu Pneumatiky.cz by 85 % českých motoristů rádo přezulo druhý den po dodání pneumatik a obvolali by kvůli tomu až 5 pneuservisů. Ideální je proto možnost vyřešit nákup pneumatik i objednání pneuservisu online v jednom kroku – během sezóny po této služně sáhlo více než 1 000 řidičů.

78 % Čechů čekala s přezutím na přelom října a listopadu, kdy je výměna pneumatik povinná. Kromě data je hlavním důvodem pro obutí zimních gum i počasí. Český motorista je totiž poměrně vnímavý na teplotu a podmínky, které venku panují. Pokud tedy bude mírná zima, riskuje jízdu na letních gumách až 15 % řidičů. Zbývajících 7 % používá trvale letní, zimní nebo celoroční pneu.

Nákup na poslední chvíli se nevyplácí

Stejně jako motoristé nechávají na poslední chvíli přezutí, řeší podobně i nákup zimního obutí. Podle dlouhodobých statistik e-shopu Pneumatiky.cz se nejvíce zimních pneumatik prodá v měsíci říjnu. „V nejsilnější části roku se za pouhých 20 dní prodá 40 % celkového ročního objemu zimních gum,“ prozradil ředitel Pneumatiky.cz, Vojtěch Schwangmaier.

Z těchto údajů je zřejmé, že není reálné, aby běžné kapacity přepravců jako Česká pošta, nebo pneuservisů mohly tento extrémní skokový nárůst zvládnout bez prodloužených čekacích lhůt. I přesto je stále jedním z prioritních požadavků co nejkratší dodací lhůta – ideálně do druhého dne. Nicméně ve chvíli, kdy mají řidiči pneumatiky doma, a pomýšlí na objednání do servisu, musí čekat několik dnů i týdnů na přezutí navíc. Pro mnoho zákazníků, kteří bydlí například v panelovém domě tak vzniká problém s krátkodobým uskladněním pneumatik.

„Hodně jsme o tomto problému přemýšleli a našli jsme řešení – spojení objednávky pneumatik a konkrétního pneuservisu do jednoho kroku. Nyní zasíláme zákazníkům pneumatiky přímo do vybraného servisu a odezva je víc než skvělá,“ upřesnil Vojtěch Schwangmaier za Pneumatiky.cz a doplňuje: „Že nebylo propojení online světa a kamenných provozoven pneuservisů vůbec snadné, asi není nutné připomínat. Ale našli jsme silné partnery z řad pneuservisních sítí a zvládli jsme to. Pneuservisy jsou spokojené, že jim posíláme zákazníky a naši zákazníci také, protože jsme jim dokázali řádově usnadnit každoroční starost s přezouváním.“

Online objednání pneumatik a přezutí na trhu zatím rozhodně není standardem. Byť je spojení klidného výběru pneumatik z pohodlí domova a zároveň jejich přezutí logické. Vyřešíte dvě neoddělitelné služby na jednom místě bez komplikovaného obvolávání servisů, abyste zjistili, kde na vás budou mít čas. Při řešení přezutí online se totiž pneuservis zákazníkovi ozve sám a nabídne mu konkrétní termíny. Vše za garantovanou cenu, protože už při objednávce vidí, jaké pneumatiky a případně i alu kola si řidič vybral. U prémiových pneuservisů navíc odpadá jakýkoliv prostor pro dodatečnou manipulaci s cenou, vše je maximálně jednoduché a transparentní.

Slovníček pojmů

  • outside

    strana pneu montovaná na vozidlo vně

  • patka pláště

    patka je spodní zesílená část pláště, která dosedá k ráfku. Je k ráfku přitlačována tlakem vzduchu uvnitř pneumatiky. Navíc musí zajistit vzduchotěsnost mezi pláštěm a ráfkem